ZIG GELAKO IKASLEAK DONOSTIAN

2017/06/19

ZIG GELAKO IKASLEAK DONOSTIAN

Ekainak 13 eta 14an, Oñatiko ZIG  ikasle-irakasleak,  Zumaia, Zarautz eta Elgoibarko ZIG ikasleekin batera, Donostiara joan gara .

Donostian paseatu, Tabakalera eta  Aquariuma bisitatu  eta tren turistikoan bidai bat egin dugu.

Oso esperientzia polita izan da. Datorren urtean horrelako irteera bat errepikatzea espero dugu.

Hemen dauzkazue argazki batzuk.

OÑATIKO SOINU KUTSADURA NEURTZEN

2017/06/16

OÑATIKO SOINU KUTSADURA NEURTZEN

DBH 2. mailako ikasleak ekainak 13an Oñatiko gune ezberdinetan soinuaren intentsitatea neurtu zuten udaltzainek utzitako sonometro eta mugikorretara jeitsitako "sonometer" aplikazioa erabiliz.

Zaratak gero eta buruko min eta molestia gehiago sortzen ditu. Trafikoaren hazkundea, etxebizitzen eraikuntza etengabea eta jarduera industriala dira kutsadura akustikoaren arrazoi nagusiak. Osasunaren Mundu Erakundeak 65 dezibelioko (dB-ko) muga onargarria ezarri du. Intentsitate horrek luzaroan jarraituz gero, hainbat kalte sor ditzake osasunean: gorreria, lo egiteko arazoak, buruko minak, kontzentratzeko zailtasunak...

Oñatiko leku zehatz eta momentu zehatz batzuetan 65dB-ko muga hori gainditzen dela neurtu dugu: kaleko obretan, belarra mozten dauden lekuetan, umeak parkean futbolean dabiltzanean, barraketan, tabernetan jaietan, errepidean kotxeak pasatzean, eskolako jangelan, fabriketan...

Kasu batzuetan, babes neurriak hartzen direla ikusi dugu (fabriketako langileen kasuan, adibidez) baina beste kasu batzuetan zarata hori gehiago kontrolatu beharko litzatekela ondorioztatu dugu
.

Elkartrukea Oñati_Argenton-sur-Creuse

Zuazolako 1.batxilergoko ikasleak eta bi irakasle frantziako Argenton-sur-Creuseko herrian egongo dira maiatzaren 30etik ekainaren 3ra arte, institutuak bertako ikastetxearekin urtero egiten duen elkartrukeari esker.

Apirilean Oñatin izan ziren frantziarrak eta urtero bezala oso esperientzia polita eta aberasgarria izan zen.

Hemen gure ikasleak Chenonceau jauregian (frantsesez: Château de Chenonceau), Andereen jauregia ere deitua.

Eskola agenda 21 _ Biodibertsitatea

SAN MARTIN PARKEA BIRGAITZEKO PROIEKTUA ESKOLA AGENDA 21EKO UDAL FOROAN

Eskola Agenda 21eko aurtengo gaia “Biodibertsitatea” izanik, gure Institutuko ikasleek San Martin parkeari buruzko proiektu bat burutu dute.

Proiektua maiatzaren 24ean aurkeztu zioten Alkateari Udal foroan. Lanaren erronka nagusiak Oñatiko biodibertsitateaz jabetzea, aberastasuna baloratzea eta babesteko neurriez kontzientzia hartzea izan dira.

Proiektua fase ezberdinetan garatu da. Hasierako fase batean, Batxilergoko 1. mailako ikasleek gelan oinarrizko kontzeptuak landu zituzten. Ikasle hauek ondoren, garapen fasean,  DBH 1. mailako ikasleei gaia eta proiektuaren erronkak azaldu zizkieten. Azken fasean, aplikazio fasean, DBH 1 eta Batxilergoko 1. mailako ikasleak San Martin parkera joan eta ingurunea aztertu zuten, bertan,  parkearen historia, biodibertsitatea eta hobetze proposamenak landu zituztelarik. Azkenik, guzti honen ondorioak txosten batean, lau hizkuntzatan idatzitako triptikoetan eta bideo batean batu zituzten.

Aipatzekoa da Institutuko ikasle guztiek parte hartu dutela proiektu honetan (DBHko maila guztietakoek, Batxilergokoek eta ZIG gelakoek).

Alkateak zoriondu gintuen egindako lanagatik. San Martin parkea birgaitzeko plana burutzerakoan kontuan izango dute lan hau.

Ikusi bideoa

Triptikoa

Biodibertsitatea

Ingelesez

Euskeraz

ZIG gelako ikasleak GOMIZTEGI BASERRIAN BISITAN

2017/05/24

Pasa den ostiralean, maiatzaren 19an, ZIG gelako ikasle-irakasleak Goimiztegi baserria bisitatzera joan ginen.

Bisita oso interesgarria izan zen; Txakur erakustaldia ikusi ondoren, baserriaren instalazioak ikusi genituen eta gazta nola egiten den azaldu zizguten.

Ondoren gazten dastaketa egin genuen.

Hemen dituzue argazki batzuk

BEKA ez unibertsitarioak 17-18